Styrke i perimenopause

Det som er viktig i perimenopause er å trene tung styrke. Det er ikke alltid lett å få til utenfor et treningsstudio. Denne treningsøkten inneholder mye av elementene som er viktig i denne fasen, styrke, spenst, balanse og kjerne. Alt på under 20 min! Styrke er viktig for å opprettholde og øke muskelstyrken, da det går raskere nedover med det i denne fasen. Det hjelper også til å styrke ben, som er spesielt viktig for å forebygge beinskjørhet. Spenst er utrolig nyttig i dette tilfelle da det gir bra med støt til bena, mer styrke og kondisjon på en gang. Balanse er også viktig, så ettbensøvelser har jeg alltid med i en økt. 

Vil du gjøre den tyngre så kan du holde en vekt i hånden under første øvelse og ettbens markløft. Under bensenk kan du også ha bøyde knær om det blir for vanskelig.


Lykke til!

Effektiv styrke og spenstøkt

En effektiv økt på 20 min hvor vi både gjør styrke, spenst, balanse, armer og kjerne. Vi kjører to serier på hver øvelse. Denne økten inneholder hopping, du kan alternativt ta knebøy i den første runden og utfall i den andre i stedet for hopp dersom du ikke kan hoppe.

Start økt